قالَ الباقرُ (ع)
إذا أرَدْتَ أنْ تَعْلَمَ أنَّ فیكَ خَیْراً فَانْظُرْ إلى قَلْبِكَ فَإنْ كانَ یُحِبُّ أهْلَ طاعَهِ اللّهِ وَ یُبْغِضُ أهْلَ مَعْصِیَتِهِ فَفیكَ خَیْرٌ وَ اللّهُ یُحِبُّك وَ إذا كانَ یُبْغِضُ أهْلَ طاعَهِ اللّهِ وَ یُحِبُّ أهْلَ مَعْصِیَتِهِ فَلَیْسَ فیكَ خَیْرٌ وَ اللّهُ یُبْغِضُكَ ، وَالْمَرْءُ مَعَ مَنْ أحَبَّ
امام محمد باقر (ع) می فرمایند :
اگر خواستى بدانى كه در وجودت خیر و خوشبختى هست یا نه به درون خود دقّت كن اگر اهل عبادت و طاعت را دوست دارى و از اهل معصیت و گناه ناخوشایندى ، پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد و خداوند تو را دوست مى دارد ولى چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشى و به اهل معصیت عشق و علاقه ورزیدى ، پس خیر و خوبى در تو نباشد و خداوند تو را دشمن دارد و هر انسانى با هر كسى كه به او عشق و علاقه دارد ، با همان محشور مى گردد.
نوشته شده در شنبه بیست و هشتم مرداد ۱۳۹۶ساعت 15:37
برادران شهید ...