- قرآن در حد ما نیست ، در حد بشر نیست ، قرآن سِرّی است بین حق و وَلیُّ اللهِ أعظَم که رسول خداست ، به تَبَعِ او نازل می شود تا می رسد به اینجائی که به صورت حروف و کتاب در می آید .
- قرآن سِرّ است ، سِرِّ سِرّ است ... باید تَنَزُّل کند ، بیاید پائین ، تا اینکه برسد به این مراتب نازله ، حتی به قلب خود رسول الله که وارد می شد ، باز تَنَزُّل بود ، یک تنزلی کرده بود تا به قلب وارد می شد ، بعد هم از آنجا باید نازل بشود تا برسد به آنجائی که دیگران هم بفهمند ...
ألظاهِرُ وَ الباطِن هم همین است ، در همان چیزی که ظهور کرده ، بُطُون هم هست ، در همان بطون هم یک ظهوری هست .
- کسی که بخواهد از معارف قرآن استفاده کند و از مواعظ إلهیّه بهره بردارد ، باید قلب را از این أرجاس ( پلیدی ها ) تطهیر کند و لَوثِ معاصی قَلبیّه را ، که اشتغال به غیر است ، از دل براندازد ، زیرا که غیر مُطَهَّر ، مَحرَمِ این أسرار نیست .
قال تعالی : إنَّهُ لَقُرآنٌ کَریم . فی کِتابٍ مَکنُون . لا یَمَسُّهُ إلا المُطَهَّرُون
- این چیزهائی که ممنوع است در اسلام ، تفسیر به رأی است که هرکس آرای خودش را تطبیق کند بر آیاتی از قرآن و قرآن را به آن رأی خودش تفسیر و تأویل کند .
نوشته شده در سه شنبه بیست و چهارم مرداد ۱۳۹۶ساعت 15:5
برادران شهید ...