قال الحُجَّه (ع)
إنّا یُحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِکُم وَ لا یَعزُبُ عَنّا شَئٌ مِن أَخبارِکُم
امام زمان (ع) می فرمایند: ما از همه اخبار شما آگاهیم و چیزی از خبرهای شما از ما پنهان نیست
بحار الانوار ، جلد 53 ، صفحه 175
***************************************
احساس حضور
- امام زمان ( عج ) با این پیام ، حضور خود را در کنار شیعیان اعلان می نمایند .
- ما شیعیان به عنوان منتظران آن حضرت تابحال چقدر به واقعیت حضور توجه داشته و داریم ؟
- توجه به این کلام نورانی چه تأثیری می تواند در زندگی روزمره ما داشته باشد .
- قاعدهً وقتی انسان حضور دیگران را در کنار خود احساس می کند ، قدری خود را محدود و جمع وجور می کند لذا هر حرفی را نمی زند و هر حرکتی را از خود نشان نمی دهد .
- چگونه می شود که انسان با حضور مثلا بزرگان ، مسئولین ، سلسله مراتب و ... قدری خود را محدود می کند ولی کمتر به حضور خدا و حجت خدا در کنار خود توجه دارد ؟ آیا حضور را باور ندارد یا باور دارد ولی نسبت به آن توجهی ندارد ؟
- چرا گاهی احساس حضور نمی کنیم ؟
رضایت یا تأسف
- اگر امام زمان ( عج ) بر کلیه اخبار و احوال و عملکرد ما اشراف و علم دارند ، آیا تابحال در مورد رضایت و تأسف حضرت نسبت به اعمال خود فکر کرده ایم ؟
- چگونه می شود که انسان به راحتی موجبات تأسف امام زمان خود را فراهم می نماید ؟
- اگر رضایت مندی امام زمان از عملکرد ما موجب خیر و برکت در زندگی می شود ، آیا تأسف و
ناراحتی آن حضرت در زندگی ما چه تأثیری خواهد داشت؟
- آیا موجبات تأسف و ناراحتی امام زمان را فراهم کردن در استجابت دعا تأثیری دارد ؟
نوشته شده در جمعه ششم مرداد ۱۳۹۶ساعت 3:13
برادران شهید ...ما را در سایت برادران شهید دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 96