انقلاب اسلامی ایران در روایات 1

خرید بک لینک

قالَ الباقِرُ (ع)

کَأَنّی بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ یَطلُبُونَ الحَقَّ فَلا یُعطُونَهُ

ثُمَّ یَطلُبُونَهُ فَلا یُعطُونَهُ فَإذا رَأَوا ذلِکَ وَضَعُوا ضُیُوفَهُم عَلی عَواتِقِهِم

فَیُعطُونَ ما سَأَلُوا فَلا یَقبَلُونَهُ حَتّی یَقُومُوا

وَ لایَدفَعُونَها إلا اِلی صاحِبِکُم ، قَتلاهُم شُهَداء

أَما إنّی لَو أدرَکتُ ذلِکَ لَأَستَبقَیتُ نَفسی لِصاحِبِ هذا الامر

امام باقر (ع) می فرمایند

گویا می بینم که مردمی در شرق قیام کرده اند و حق را می طلبند ولی سردمداران حکومت وقت حق را به آنها نمی دهند ، پس از مدتی دوباره حق را می طلبند ، این بار نیز رژیم حاکم از دادن حق به آنها امتناع می ورزد ، ولی در این دفعه وقتی مردم اوضاع را چنین می بینند شمشیرهای خود را بر شانه ها می نهند

سردمداران حکومت که خود را در برابر قیام گسترده مردم مشاهده می کنند

و تاب مقاومت در خود نمی بینند ، تسلیم خواسته های آنان می گردند

ولی این بار مردم نمی پذیرند که دیگر خواستار تغییر رژیم هستند تا بالاخره قیام می کنند و رژیم حاکم را ساقط می کنند و حکومتی بر اساس مبانی اسلامی تشکیل می دهند و این حکومت را جز به صاحب شما (بقیه الله الاعظم ) تحویل نمی دهند ، کشته های آنها شهیدند ، آگاه باشید که اگر من شخصا آن زمان را درک کنم خود را برای صاحب این امر ابقاء می کنم

**************************************************

کتاب الغیبه علامه نعمانی ، صفحه 145 و 146

نوشته شده در جمعه دوازدهم خرداد ۱۳۹۶ساعت 15:40

برادران شهید ...

ما را در سایت برادران شهید دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 139 تاريخ: جمعه 19 خرداد 1396 ساعت: 14:25

صفحه بندی